На досуге у компьютера — Scratch
Scratch (Скретч) це інтерпретована динамічна візуальна мова програмування основана і реалізована на Squeak. Завдяки динамічності, вона дає змогу змінювати код навіть під час виконання. Мова має за мету навчити дітей поняттю програмування і дає змогу створювати ігри, анімації чи музику. Scratch — середовище програмування, яке дозволяє дітям створювати власні анімовані та інтерактивні історії, ігри і інші витвори. Ними можна обмінюватися всередині міжнародної спільноти, яка поступово формується в мережі Інтернет. Середовище програмування можна безкоштовно завантажити і вільно використовувати у шкільній чи позашкільній освіті.
Scratch створювався спеціально для того, щоб підлітки 10 — 16 років використовували його самостійно, в мережі позашкільного навчання на базі комп’ютерних клубів, в містах та регіонах з низьким рівнем доходів. Це нове технологічне середовище дозволяє їм виразити себе в комп’ютерній творчості.
Коли учні створюють проекти в Scratch, вони опановують навички 21 сторіччя, які їм будуть необхідні для для успішної самореалізації та майбутнього успіху:
- творче мислення
- ясне спілкування
- системний аналіз
- використання технологій
- ефективна взаємодія
- проектування
- постійне навчання
Scratch розроблявся як нове навчальне середовище для навчання школярів програмуванню.
У Scratch можна створювати фільми, гратися з різними об’єктами, видозмінювати їх вигляд, переміщувати їх по екрану, встановлювати форми взаємодії між об’єктами. Це об’єктно-орієнтоване середовище, в якому блоки програм збираються з різнокольорових «цеглинок» команд так само як машини збираються з різнокольорових блоків у конструкторах Лего.
Ми можемо взяти будь-який об’єкт і здійснити над ним дії:
- видозмінити його зовнішній вигляд за допомогою фіолетових команд — блоків зовнішнього вигляду;
- перемістити його за допомогою синіх команд блоків переміщення;
- помістити команди переміщення і видозміни всередину оранжевих блоків керування;
- додати до керуючих блоків «цеглинки» звуків;
У результаті виконання простих команд може складатися складна модель, в якій взаємодіятимуть багато об’єктів, наділених різними властивостями. Початковий рівень програмування такий простий і доступний, що Scratch розглядається в якості засобу навчання не тільки старших, але і молодших школярів.
Керівництво користувача
- Scratch керівництво — перелік команд мови візуального програмування Scratch